APLIKASI EDIT VIDEO TERBARU UNTUK SMARTPHONE

   Aplikasi edit video kini banyak digunakan oleh pengguna untuk mengedit, memberikan kesan, peralihan untuk video mereka. Terdapat banyak aplikasi penyuntingan video yang tersedia di PlayStore, mulai dari berbayar hingga gratis.


Pada masa ini, tidak perlu menggunakan komputer untuk mengedit video - bergantung pada seberapa penting pengeditan tersebut. Kehadiran smartphone untuk menyunting video nampaknya sangat membantu pengguna pemula untuk kreatif dan mengunggah hasilnya ke media sosial mereka.

Terutama dengan kehadiran YouTube, yang merupakan platform perkongsian video nombor satu, yang mempunyai ciri pengewangan yang tentunya bermanfaat bagi pencipta. Oleh itu, banyak pengguna atau pencipta kandungan bersaing untuk memuat naik kandungan mereka ke platform.

Di bawah ini, kami akan memberikan daftar aplikasi pengedit video untuk smartphone Android.

1. Klip Tayangan Perdana

Adobe Premiere Clip nampaknya tidak jauh berbeza dengan aplikasi penyuntingan video melalui PC milik syarikat pembangun perisian terkenal Adobe.

Aplikasi ini, yang dapat diperoleh oleh pengguna Android dan iOS, memiliki berbagai fitur penyuntingan, termasuk fitur untuk memotong, memangkas, menambahkan peralihan, musik, penapis, dan efek estetik lainnya.

Satu lagi ciri, pengguna tidak akan terganggu dengan iklan yang digiling. Juga, jika pengguna mempunyai waktu yang terbatas untuk mengedit, ia dapat dilanjutkan pada hari berikutnya

2.Pro Pembuat Filem

Film Maker Pro membolehkan pengguna membuat video yang kelihatan profesional. Dengan pelbagai ciri yang boleh dipercayai seperti pemangkasan, penambahan kesan, peralihan, dan penambahan muzik

3. VideoShowLite

Siapa yang tidak mengetahui aplikasi penyuntingan video yang satu ini? Yaps, hampir semua pengguna menggunakan aplikasi ini. VideoShowLite telah dimuat turun lebih dari 100 juta kali di Play Store, dan telah mendapat skor 4.5.

Ciri-ciri yang disediakan tidak kurang menarik daripada yang lain, tentu saja, membawa ciri-ciri asas seperti memotong, menambah klip, muzik, kesan, dan peralihan.

Kesan yang ditawarkan oleh aplikasi ini begitu kontemporari, sesuai untuk pengguna yang mahu video mereka kelihatan menarik.

4. FilmoraGo

FilmoraGo direka dengan antara muka ringkas yang mudah difahami oleh pengguna. Di dalamnya, ada beberapa ciri seperti menambahkan berbagai tema, memotong video, menambahkan muzik, hingga menggabungkan video yang dipilih.

Selain itu, FilmoraGo mempunyai kesan seperti gerakan perlahan, peralihan yang menarik, membuka kesan video dengan reka bentuk yang menarik, sehingga tetapan nisbah video 1: 1 hingga 16: 9.

Ini dapat mempermudah menyesuaikan video ke platform yang ingin Anda muat naik, misalnya di Snapgram untuk video potret, sementara untuk konten YouTube lebih baik menggunakan format lanskap.

5. Quick

Sesuai namanya, Quick dirancang untuk disertakan dengan penyedia penyuntingan video yang cepat dan tidak mudah. Kesederhanaan ini dapat membuat video yang diedit secara automatik, tanpa memerlukan banyak sentuhan. Quick mempunyai ciri templat, pengguna hanya perlu memilih video yang ingin diedit dari galeri telefon pintar, kemudian pilih templat yang tersedia.

Tetapi jika anda ingin kreatif, tentu pengguna masih boleh menambahkan kesan, penapis audio, pelbagai kesan video, kesan lucu, peralihan, dan pelbagai ciri menarik yang lain.

Kemudian, video yang telah diedit dapat disimpan dalam format kualiti video 1080p atau 720p, atau bahkan boleh dimuat naik terus ke pelbagai media sosial. Sebagai tambahan, Quick adalah muat turun percuma untuk pengguna Android dan iOS dan tidak menunjukkan iklan sama sekali.

6. Magisto

Magisto menjadikan pengalaman penyuntingan video lebih mudah. Sebabnya, aplikasi ini dapat digunakan oleh pengguna yang masih belum terbiasa dengan pelbagai alat penyuntingan.

Lebih-lebih lagi, Magisto juga menggunakan kecerdasan buatan untuk menganalisis dan memilih serpihan yang menarik. Pengguna boleh mendapatkan aplikasi ini melalui Playstore.

.

Belum ada Komentar untuk "APLIKASI EDIT VIDEO TERBARU UNTUK SMARTPHONE"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel